5 Umiejętności, których nie nauczysz się w szkole, a które przydadzą Ci się w pracy
Zaczynasz pracę w Holandii i chcesz świetnie wypaść przed nowym pracodawcą? Zastanawiasz się, jakie umiejętności okażą się przydatne w pracy? A może kolejny raz zmieniasz miejsce zatrudnienia i ciągle czujesz, że coś robisz nie tak, mimo tego, że edukację ukończyłeś z niezłym wynikiem?
Przeczytaj nasz artykuł i poznaj 5 umiejętności, których nie nauczysz się w szkole, a które przydadzą Ci się w pracy!
1) Praktyka, nie teoria
Zauważasz, że oferty pracy w Holandii wymagające znajomości języka proponują zwykle dużo lepsze warunki zatrudnienia? Ty jednak, mimo nie najgorszej oceny na świadectwie, ciągle boisz się mówić w języku obcym lub masz problem z tworzeniem wypowiedzi? To dlatego, że szkoła pomaga nam jedynie zbudować podstawę - daje wiedzę teoretyczną. Umiejętności praktyczne musimy natomiast wyćwiczyć sami. Oczywiście, teoria jest ważna, a dzięki znajomości słownictwa lub gramatyki łatwiej Ci będzie zbudować zdania, jednak tylko ćwiczenia praktyczne uczynią z Ciebie mistrza.
Jeśli potrzebujesz dodatkowej motywacji do nauki języka, przeczytaj nasze artykuły, Angielski w Holandii – czy warto go znać? a także poznaj 4 sposoby jak szybko nauczyć się angielskiego, bez wydawania masy pieniędzy.
2) Umiejętności pracy zespołowej
Jeśli pracę grupową kojarzysz jedynie z tym, że cała klasa na sprawdzianie spisywała od siebie odpowiedzi to wiedz, że robisz to źle. Szkoła zwykle ćwiczyła nasze umiejętności indywidualnie, a nauczyciel powtarzał: „Umiesz liczyć, licz na siebie”.
W życiu zawodowym musisz jednak nauczyć się pracować w zespole, a co za tym idzie, ćwiczyć cierpliwość i zaufanie do współpracowników. Tworzycie zespół, w którym każdym musi polegać nie tylko na sobie, ale i na tym, co robi ktoś inny. To trochę jak piłka nożna, tylko w magazynie lub na hali produkcyjnej.
3) Myślenie nieszablonowe
Ze szkoły pamiętasz, jak na matematyce trzeba było wkuwać wzory, a następnie według nich rozwiązywać całe zadania? Ile razy znałeś poprawną odpowiedź, ale Twoją ocenę obniżał sposób wyliczeń? W pracy bywa trochę inaczej. Wszelkie kreatywne rozwiązania i myślenie niestandardowe mogą sprawić, że zaczniesz brylować w nowym miejscu pracy. Myśl, rozwiązuj problemy, wychodź poza schematy! Kreatywnym żyje się łatwiej.
4) Asertywność
Ten podpunkt może się wydawać nieco kontrowersyjny, ale niezwykle przydatny w życiu zawodowym. I bynajmniej nie chodzi tu o negowanie pomysłów przełożonych i pracodawców lub argumentowanie typu „nie, bo nie”. Szkoła uczy nas często działania według ściśle określonych schematów, dlatego ciężej nam jest się „wyłamać” i przedstawić swoje rozwiązanie lub pomysł. W pracy bywa zupełnie odwrotnie i należy nauczyć się racjonalnego przedstawiania swojego punktu widzenia i własnych pomysłów.
5) Umiejętności efektywnego planowania i organizacji czasu
Wracając do czasów szkolnej ławki, doskonale pamiętasz, że lekcja trwała 45 minut i to nauczyciel organizował ilość wykonywanych zadań w tym czasie. W pracy to Ty jesteś Panem swojego losu, dlatego warto wrócić do punktu „kreatywność”, a następnie przemyśleć jak najkorzystniej zorganizować swoją pracę, by była najefektywniejsza. Pracodawca z pewnością to doceni.
Posiadając pięć powyższych kompetencji, na pewno dużo łatwiej będzie Ci się odnaleźć zarówno w nowej, jak i obecnej pracy. A jeśli interesują Cię oferty pracy w Holandii – Zadzwoń lub zarejestruj się i wyjedź z nami!